Klachten
Zijn er klachten?
We willen niets liever dat u méér dan tevreden bent over de dienstverlening van Optimaal Zorg. Daar zetten we ons elke dag voor in. Maar niets menselijks is ons vreemd. Heeft u een opmerking, een meningsverschil met een zorgverlener of een klacht? De eerste stap is dat u dit bespreekt met de zorgverlener in kwestie en/of met de leiding van Optimaal Zorg.
Een klacht kan over van alles gaan; een verschil van mening over de zorgvraag, de werkwijze, over de factuur of bijvoorbeeld over de bejegening door zorgverleners. U kunt de leiding van Optimaal Zorg vragen om advies en/of bemiddeling. Zij is bereikbaar via het telefoonnummer 06 - 12 22 11 37 (tussen 09.00 en 17.00 uur).
Komt u er tijdens dat gesprek niet uit? Of wilt u direct een klacht indienen? Dat kan dit per mail naar
Lukt het niet om er samen met Optimaal Zorg uit te komen? Dan kunt u zich wenden tot een klachtenfunctionaris en de geschilleninstantie van klachtenregeling.nl, waarbij Optimaal Zorg via SoloPartners is aangesloten.
Contactgegevens Stichting Klachtenregeling.nl zijn:
www.klachtenregeling.nl
085-4858560
Landelijk Meldpunt Zorg
Het Landelijk Meldpunt Zorg geeft informatie en advies indien een client een vraag of klacht heeft over de kwaliteit van geleverde zorg. Het Landelijk Meldpunt lost geen klachten op, maar helpt clienten wel verder: zo informeren zij clienten over de mogelijkheden om de klacht op te lossen, beantwoorden zij vragen en helpen zij met praktische tips.
Het Landelijk Meldpunt Zorg is onderdeel van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.
Landelijk Meldpunt Zorg voor cliënten